سلام به همه طرفداران دنیای ترس و بقا! اگر شما هم مثل ما هر روز اخبار دنیای گیم را دنبال میکنید، حتماً میدانید که موتور شایعات کپکام هیچوقت خاموش نمیشود. اما این بار قضیه فرق میکند! دیگر با شایعات نصفهونیمه و گمانهزنیهای بیاساس طرف نیستیم. اطلاعاتی موثق و بسیار هیجانانگیز از یک پروژه معرفی نشده از سری Resident Evil به بیرون درز کرده که تأیید میکند یکی از کلاسیکترین و شاید دستکم گرفتهشدهترین نسخههای این مجموعه در حال بازسازی کامل است. بله، درست حدس زدید! داریم در مورد ریمیک Resident Evil 0 صحبت میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام جزئیات فاششده را زیر ذرهبین ببریم.
اسم رمز Chamber: ریمیک Resident Evil 0 رسماً در دست ساخت است؟
بعد از ماهها زمزمه در فرومهای اینترنتی، بالاخره خبرگزاری معتبر MP1st گزارشی منتشر کرد که مهر تأییدی بر تمام شایعات زد. به گفته این منبع، پروژه بازسازی کامل Resident Evil 0 نه تنها واقعی است، بلکه چندین سال است که در سکوت خبری در حال توسعه قرار دارد. این پروژه در داخل کپکام با اسم رمز Chamber شناخته میشود که یک اشاره هوشمندانه و مستقیم به نام خانوادگی شخصیت اصلی و دوستداشتنی بازی، یعنی ربکا چمبرز (Rebecca Chambers) است. این نامگذاری نشان میدهد که تیم سازنده از همان ابتدا با عشق و احترام به سراغ این پروژه رفتهاند.
نکته جالبتر اینجاست که مراحل ضبط صدا و موشن کپچر با بازیگران جدید از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شده است. مسئولیت این بخش مهم از پروژه بر عهده استودیوی کارکشته Beyond Capture است. اگر این اسم برایتان آشناست، به این دلیل است که این استودیو پیش از این در پروژههای موفقی مثل Resident Evil 4 Remake و Street Fighter 6 با کپکام همکاری کرده است. این موضوع نشان میدهد که کپکام برای این ریمیک نیز به دنبال بالاترین کیفیت ممکن در اجرا و انیمیشن شخصیتها است.
چه کسانی در ریمیک Resident Evil 0 حضور خواهند داشت؟
یکی از بزرگترین سوالات در مورد هر ریمیکی، وضعیت بازیگران و صداپیشگان آن است. کپکام در بازسازیهای اخیر خود نشان داده که ترجیح میدهد از تیم بازیگری کاملاً جدیدی برای ارائه یک برداشت مدرن و یکپارچه استفاده کند. به نظر میرسد این رویه برای ریمیک Resident Evil 0 نیز تکرار خواهد شد و باید خود را برای چهرهها و صداهای جدید آماده کنیم.
جان مکلارن در نقش بیلی کوئن؟
مهمترین اطلاعات فاششده در این بخش، به حضور قطعی یک بازیگر شناختهشده در این پروژه مربوط میشود. جان مکلارن (Jon McLaren) که احتمالاً او را با ایفای نقش استارلرد در بازی موفق Guardians of the Galaxy (محصول ۲۰۲۱) به یاد دارید، یکی از نقشهای اصلی را در این ریمیک بر عهده خواهد داشت. این اطلاعات از طریق رزومه خود این بازیگر به دست آمده که در آن به صراحت به پروژه “Project Chamber” و ایفای “نقش اصلی” اشاره شده است. با توجه به اینکه بازی دو قهرمان اصلی دارد، تمام گمانهزنیها حاکی از آن است که مکلارن نقش سرباز فراری و سرسخت، یعنی بیلی کوئن (Billy Coen) را بازی خواهد کرد. این انتخاب میتواند جان تازهای به این شخصیت ببخشد.

خداحافظی با صداپیشگان اصلی
با تأیید حضور بازیگران جدید، تقریباً قطعی است که با صداپیشگان نسخه اورجینال خداحافظی خواهیم کرد. این موضوع شاید برای طرفداران قدیمی کمی ناراحتکننده باشد، اما یک مزیت بزرگ دارد: عملکرد بازیگران کاملاً با موشن کپچر و حالات چهره آنها یکپارچه خواهد بود. این همان رویکردی است که در ریمیکهای RE2، RE3 و RE4 شاهدش بودیم و نتیجه آن شخصیتهایی بسیار واقعگرایانهتر و باورپذیرتر بود.
آیا داستان Resident Evil 0 در نسخه ریمیک تغییر میکند؟
پاسخ کوتاه: بله، قطعاً! همانطور که اینسایدر معروف، داسک گالم (Dusk Golem) نیز قبلاً اشاره کرده بود و حالا توسط MP1st تأیید شده، داستان بازی قرار نیست یک کپی موبهمو از نسخه سال ۲۰۰۲ باشد. کپکام قصد دارد بخشهایی از داستان را گسترش دهد و احتمالاً برخی از نقاط ضعف روایی نسخه اصلی را برطرف کند. این یک خبر فوقالعاده است، چون پتانسیلهای داستانی Resident Evil 0 همیشه بسیار بالا بوده است.
میتوانیم انتظار داشته باشیم که:
- پیشزمینه داستانی بیلی کوئن: گذشته مرموز بیلی و ماجرای محکومیت او میتواند بسیار عمیقتر و با جزئیات بیشتری روایت شود.
- توسعه شخصیت ربکا: ربکا در نسخه اصلی یک نیروی تازهکار و کمی آسیبپذیر بود. ریمیک میتواند او را به شخصیتی قویتر و مستقلتر تبدیل کند که رشد او در طول بازی ملموستر باشد.
- ارتباط بهتر با داستان RE1: وقایع Resident Evil 0 درست قبل از حوادث عمارت اسپنسر رخ میدهد. نسخه ریمیک فرصتی طلایی است تا ارتباط بین این دو بازی را محکمتر و معنادارتر کند.
- حذف یا بازنگری در باسفایتها: برخی از باسفایتهای بازی اصلی (مثل خفاش غولپیکر) کمی عجیب و غریب بودند. احتمالاً شاهد طراحی مجدد یا حتی جایگزینی آنها با دشمنان ترسناکتری خواهیم بود.

تاریخ انتشار ریمیک Resident Evil 0 کی خواهد بود؟
اینجا جایی است که باید کمی هیجان خود را کنترل کنیم. با وجود تمام این اطلاعات هیجانانگیز، همه شواهد نشان میدهند که هنوز تا عرضه این بازسازی مورد انتظار فاصله زیادی داریم. کپکام یک خط تولید بسیار شلوغ برای سری رزیدنت اویل دارد و به نظر میرسد پروژههای دیگری در اولویت هستند. بر اساس گفتههای منابع داخلی، نقشه راه کپکام برای آینده این سری به شکل زیر است.
| عنوان بازی | سال انتشار پیشبینی شده | اولویت |
|---|---|---|
| Resident Evil 9 | ۲۰۲۶ | اول |
| Resident Evil: Code Veronica Remake | اوایل ۲۰۲۷ | دوم |
| Resident Evil 0 Remake | ۲۰۲۸ | سوم |
همانطور که میبینید، به نظر میرسد ابتدا باید منتظر نسخه نهم و سپس ریمیک بسیار مورد انتظار Code Veronica باشیم. این منطقی است، زیرا طرفداران سالهاست که خواهان بازسازی Code Veronica هستند. بنابراین، واقعبینانهترین تاریخ برای انتشار ریمیک Resident Evil 0، جایی در سال ۲۰۲۸ خواهد بود. اگرچه انتظار طولانی است، اما این زمان به تیم سازنده اجازه میدهد تا یک بازسازی بینقص و درخور نام این سری را تحویل دهند.


